Георги Гърев

ПРОФЕСИОНАЛНО УЧИТЕЛСКО ПОРТФОЛИО

НА

 

 

 

 

 

Помощник – директор по учебната дейност

в Професионална гимназия по моден дизайн

град Велико Търново

 

 

 

 

 

 

СЪДЪРЖАНИЕ

 

        Част І.

           Раздел 1. Лични данни

 

          Раздел 2. Педагогическа дейност

 

          Раздел 3. Научно – методическа дейност

 

       Част ІІ.

          Приложения

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        (Профил на педагогическия специалист)

Учителското портфолио – знак за качеството на педагогическата дейност

 

Портфолиото на учителя е доказателствена колекция от документи, показващи професионалния път на учителя и придружаващи професионалната му биография. Портфолиото е отворено и подлежи на изменение, допълване и актуализиране.

 

                                                                                 Мотивите ми за изготвяне на това портфолио са:

 

Персонализация на учителски ми труд, включваща неговото развиващо и диференцирано оценяване;

 

Справедливостта при оценяване на индивидуалното качество на учителския ми труд, произтичаща от отговорността ми за прозрачност и доказателственост на моята професионална дейност;

 

Потребността от сигурност в работата ми, особено в рискови професионални ситуации;

 

Електронното ми портфолио – възможност за професионален обмен в мрежата /Интернет/

 

Забележка: Портфолиото е отворено и подлежи на изменения, допълване и актуализиране във всеки един момент от дейността ми като помощник – директор /учител/!

 

 

 

 

  Част І.

  Раздел 1. Лични данни

 

 

ГЕОРГИ КРЪСТЕВ ГЪРЕВ

Настояща месторабота: Помощник – директор по учебната дейност в Професионална гимназия по моден дизайн, Велико Търново

Националност: Българска

Адрес: Велико Търново, ул.”Ниш” №4, Вх.”А”, ет.5, ап.9, п.к.10

Рождена дата: 30.10.1973

Образование: Висше

Заемана длъжност: Помощник – директор по учебната дейност, Преподавател по Физическо възпитание и спорт

Педагогически стаж: 11 години

Информация за връзка:

E-mail: gog.gog@abv.bg, jorogog88@gmail.com, gog.gog@mail.bg

Личен сайт: http://www.gog.gog.hit.bg /в разработка/

ІІ. ОБРАЗОВАНИЕ:

1.    Средно образование – Професионална гимназия по електроника „Александър Ст. Попов”, Велико Търново, випуск 1992;

 

    2. Висше образование ВТУ „Св. Св. Кирил  и Методий”- В.Търново, випуск 1997

Бакалавър по Физическо възпитание и спорт, допълнителна специализация – физическо възпитаие в помощни училища - диплома серия В96, №02889, регистрационен №24063/1997;

ДИПЛОМИ:

Диплома за завършено средно образование

 

 

 

Диплома за завършено висше образование бакалавър

Физическо възпитание и спорт

                                                                                  

 

                                                                                                    

 

           

ІІІ. ТРУДОВ СТАЖ:

 

Дата: От 18.01.1999 до 01.07.1999г.

Име и адрес на работодателя: ПГ по строителство, архитектура и геодезия „Ангел Попов”, гр.Велико Търново

Сфера на работа: Образование

Заемана длъжност: Учител

 

Дата: От 24.09.1999 до 01.02.2000г.

Име и адрес на работодателя: Старопрестолна гимназия по икономика, гр.Велико Търново

Сфера на работа: Образование

Заемана длъжност: Учител

 

Дата: От 09.08.2000  до 25.04.2002г.

Име и адрес на работодателя: гр.Велико Търново , МОБАЛ-АД „Д-р Стефан Черкезов”

Сфера на работа: Образование

Заемана длъжност: Охранител

 

Дата: От 15.09.2002 г. до настоящия момент

Име и адрес на работодателя: Професионална гимназия по моден дизайн, гр.В.Търново, ул. „Мармарлийска” №26

Сфера на работа: Образование

Заемана длъжност: Помощник – директор по учебната дейност

 

Част І.

Раздел 2. Педагогическа дейност

 

Моят основен девиз е:

 

1.    Дейността ми като помощник – директор е свързана с изграждането на много добри взаимоотношения и организационни връзки с:

Управленския, педагогически и административен персонал на гимназията;

Ученици, родители /настойници/;

Старши учители от гимназията;

Колеги от други учебни заведения;

Експерти от РИО Велико Търново

Департаменти и звена за квалификация на педагогически кадри;

 

2.     Моите отговорности:

Председател на училищната зрелостна комисия в ПГМД;

 

Председател на група по условия на труд;

 

Председател на училищната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни;

 

Председател на комисия по самооценяване;

 

Участие в работни групи с различна насоченост;

 

3. Философия на преподаване

Новите условия изискват ново образование и обучение. Необходимо е учителят да отстъпи от познатата водеща позиция на авторитет, към тази на подпомагащ консултант, чиято цел е да направлява обучаемия сам да достигне до желаните резултати на дадения етап. От пасивни слушатели, които приемат безкритично учебния материал, учениците от своя страна да се превръщат в активно пресъздаващи и творчески представящи се личности, интерпретиращи необходимата информация.

За съвременния учител вече не е достатъчно да използва знанията си само по педагогическите и психологически науки, а и знания по информатика, информационни технологии, педагогическо моделиране, програмиране. С други думи, за съвременния български учител е необходимо да притежава компютърна грамотност в определена степен, която изисква нов начин на мислене и търсене на нови стратегии, технологии и педагогически техники на преподаване. Това е качествено ново предизвикателство, за което е важно учителят да бъде подпомогнат и мотивиран.

 

Новите изисквания на обществото към подготовката на младите хора, налагат промените в образователния процес.

Важен път за качествени промени в образованието е използването на информационно – комуникационни технологии съчетано с преоктно-базирано обучение. В тази връзка най- близко до възможностите на информационните технологии е теорията на конструктивизма (изграждане на механизми за мислене) и теорията за“ учене чрез правене“ (проектното обучение). Чрез тях и с помощта на огромен брой задачи, дейности и физически преживявания се усвоява и осмисля необходимото учебно съдържание.

 

Добрият учител е онзи, който умее да преподава качествено и образно, на достъпен и разбираем език, да усъвършенства постоянно знанията и опита си, да умее да приема съвети, да приема критика. Преподаването е призвание, мисия, голяма отговорност. Преподавателските ми похвати се променят съобразно темата, аудиторията и времето. Моята философия за образованието поставя в центъра ученика. Аз вярвам във фокусирането върху индивидуалните потребности на учениците в процеса на учене. Моето убеждение е, че е необходимо индивидуалните различия да се разпознават, уважават и дори поощряват. Смятам, че всички ученици имат силни страни и целта на образованието е да ги идентифицира и надгражда. Отчитам ролята на семейството и смятам, че трябва заедно да работим върху развиването на индивидуалните потребности на ученика. Трябва да работим в посока за активно включването на учениците в процеса на учене. Смятам, че учителят трябва да има повече права при изготвяне на тематичния план по предмета, който преподава, като се съобразява с възможностите на класа. Моята философия на преподаване включва идеята, че учениците трябва да учат от преживяванията, събитията от реалния живот, които са значими за тях. Като педагог вярвам, че философията на прогресивизма и реконструкционизма са в основата на моите фундаментални идеи за преподаване.

 

              ІV. ОСНОВНИ ФУНКЦИИ

              ♦ Планиране и подготовка на учебния процес;

            ♦ Провеждане на обучение по Физическо възпитание и спорт;

            ♦ Провеждане на консултативна дейност с ученици;

            ♦ Използване на подходящи образователни стратегии, методи и техники, които:

-         Дават оптимален резултат в конкретната дейност;

-         Отговарят на различните образователни потребности на учениците;

-         Мотивират учениците и стимулират личностното им развитие;

-         Реализират вътрешнопредметни и междупредметни връзки;

            ♦ Обогатяване на учебния процес с интересни факти и занимателни елементи;

Използването на учебно – технически средства и материали, подходящи за постигане на оптимални резултати в конкретна учебна ситуация;

♦ Изграждане на общи знания, умения и отношения и ценности във всяка ученическа възраст;

♦ Формиране на положителни нагласи към ученето като ценност и изграждане на стратегии за активно учене през целия живот;

♦ Диагностика, оценяване и отчитане на постиженията на учениците и на учебния процес;

♦ Организиране и провеждане на спортни състезания и походи по еко пътеки

♦ Опазване живота и здравето на учениците;

 

          Част І.

Раздел 3. Научно – методическа дейност

 

          1.Система за вътрешна квалификация 

          Личността на учителя / помощник- директора/

         ♦ Разработка на учителско портфолио;

♦ Собствена философия на преподаване;

♦ Споделяна на опит;

♦ Взаимодействие с родители;

 

Методическо обединение

♦ Планиране;

♦ Разработки;

♦ Анализ;

♦ Извънкласни дейности;

♦ Взаимодействие с родители;

 

Учителски колектив

♦ Съвещания;

♦ Провеждане на учителски практикуми

♦ Изнасяне и посещения на открити уроци;

♦ Международно сътрудничество;

♦ Външна квалификационна дейност;

♦ Взаимодействие с родители;

 

           2. Професионална квалификация

1. ПКС

Като учител притежавам Четвърта професионално-квалификационна степен и Удостоверение за професионална квалификация по „Превенция на охраната на труда в учебните заведения“:

                                                          

 

 

 

 

 

 

 

                                                              Свидетелство за Четвърта ПКС:

 

 

Свидетелство за Пета ПКС

 

Удостоверение за професионална квалификация по „Превенция на охраната на труда в учебните заведения“

                                                            

 

 

 

 

 

3. ПУБЛИКАЦИИ В СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ИЗДАНИЯ:

1. „Борбата за власт между БФ по катерене и алпинизъм и БФ по спортно катерене- 2006”

Рецензент: проф. Малчо Малчев

(Публикувано в електронен сайт на Хеттрик, брой 1, 2007

http://etarfans.net/hattrick/wordpress/wp-content/uploads/2008/02/hettrik-1.pdf)

 

2. „Велико Търново -  столица на спорта”

Рецензент: Димитър Николов

(Публикувано в електронен сайт на Хеттрик, брой 3, 2007 – 

http://etarfans.net/hattrick/wordpress/wp-content/uploads/2008/01/br-3.pdf )

 

3. „Георги Сираков – Новата перла на Римини”

Рецензент: Димитър Николов

(Публикувано в електронен сайт на Хеттрик, брой 5, 2007 – 

http://etarfans.net/hattrick/wordpress/wp-content/uploads/2008/01/hettrik-5.pdf)

 

 

4. ПИСМЕНИ РАЗРАБОТКИ и ИЗСЛЕДВАНИЯ

1. Тематични разпределения на темите по Физическо възпитание и спорт и Модул „Туризъм”, „Фитнес и бодибилдинг”

2. Изработени тестове, презентации

 

 

5. СЕРТИФИКАТИ:

 

 


 

 

 

 


Сертификат за завършен обучителен курс

„Управление на конликти и водене на преговори”

 

Сертификат за участие в семинар за работа с делегирани бюджети

                                                                      

                                                                       

 

 

 

                                   Сертификат за участие в семинар за Вътрешен одит по ЗБУТ

                                                                                        

 

                            Сертификат за участие в семинар за подпомагане въвеждането на делегарина бюджети

                                      Сертификат за участие в обучаващите курсове в областта на възобновяемата енергия

                                                                           

 

                       Сертификат за участие в практически семинар на тема: „Документация и контрол“

 

                                                                 

                            6. УДОСТОВЕРЕНИЯ:

              Удостоверение за завършено обучение „Базови и специфични компютърни умения на учители”

                                                                                                                

                       Удостоверение за завършено обучение на представителите на групите по условия на труд

                                                                                                           

                                                                                

 

 

                                                                            Удостоверение за завършено обучение

„Разработване на дидактически материали с Word за обучението по различни дисциплини”

 

 

 

                                                 Удостоверение за завършено обучение „Педагогическите умения на учителите”

      Удостоверение за завършено обучение „Професионално-педагогически умения в интерактивното училище”

                                                                                                                                           

                 Удостоверение за завършено обучение от Европейски – образователен и консултативен център

                                                               

Удостоверение за завършено обучение „Разработване на професионално портфолио за учители”

                                                                                                          

                                                                                                                 

            7. ГРАМОТИ:

От Община Велико Търново и ХК „Етър-64“ за значимия принос в развитието на ХК „Етър“ и по повод 40 години организиран хандбал и 35 години участие в „А“ РХГ - жени

                                                                                                                                               

 

От Община Велико Търново за номиниране за „ВЕЛИКОТЪРНОВЕЦ НА 2006 година“                                                                                                                                                                               

                                                                               

 

VІІ­­­І. УМЕНИЯ и КОМПЕТЕНТНОСТИ:

 

1.Лични умения и компетентности:

Майчин език: български

Други езици:

- Руски език:

Ниво на четене: отлично;

Ниво на писане: отлично;

Ниво на разговор: добро.

- Английки език:

Ниво на четене: основно;

Ниво на писане: основно;

Ниво на разговор: основно.

 

2.СОЦИАЛНИ УМЕНИЯ И компетентности

Добри комуникативни умения и бързо адаптиране, позитивно мислене, добра работа в екип, лоялност, креативност, отговорност, коректност, организираност, сътрудничество с учители, коректни взаимоотношения с учителския колектив, добри контакти с ученици и родители, уважение и стимулиране на уникалността и индивидуалността на всеки ученик.

 

3.ОРГАНИЗАЦИОННИ УМЕНИЯ И компетентности

Председател на училищна зрелостна комисия в ПГМД;

Председател на комисията по самооценяване в ПГМД;

Председател на училищната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни;

Участие в работни групи с определена насоченост.

 

4.ТЕХНИЧЕСКИ УМЕНИЯ И КОМПЕТЕНЦИИ

Съвременни професионални умения, свързани с модерните технологии и практики;

Работа с компютър: OC Windows; Android; Linux

Работа с приложен софтуер: Word, PowerPoint, Excel, Internet, AdminPro, AdminL,DZI,Flash 8, GeoNext, Dia и др.

 

 

5.ДРУГИ УМЕНИЯ И КОМПЕТЕНЦИИ

Администриране на училищен сайт, електронен дневник, AdminRD;

 

6. УЧАСТИЯ В ПРОЕКТИ

 

 Проект по Постановление №129 от 11.07.2000 г. на Министерския съвет за подпомагане на физическото възпитание и спорт;

 

          ІХ. УЧАСТИЯ В НАЦИОНАЛНИ УЧЕНИЧЕСКИ ИГРИ И ОБЛАСТНИ ТУРНИРИ:

 

      Като треньор /учител/ водените от мен отбори са заемали следните призови класирания:

 

1998 – 1999 г.

1.     I  място в Национални ученически игри по лека атлетика – юноши ХI – ХII клас в Пловдив /за първи път отбор от В.Търново стана национален ученически шампион по лека атлетика в тази възраст

2.     I място в Зонални ученически игри по лека атлетика – юноши ХI – ХII клас в Плевен

3.     I място в Областни ученически игри по лека атлетика – юноши ХI – ХII клас във Велико Търново

4.     I място в Общински ученически игри по лека атлетика – юноши ХI – ХII клас във Велико Търново

 

 2005 – 2006 г.

1.     IV място в Областен турнир по футбол девойки VIII – ХII клас във Велико Търново

 

2006 – 2007 г.

2.     III място в Областен турнир по футбол девойки VIII – ХII клас във Велико Търново

                                      

                                                                                             2007 – 2008 г.

3.     II място в Общински ученически игри по лека атлетика  – юноши VIII – Х клас във Велико Търново

 

                                                                                     2008 – 2009 г.

1.     III място в Областни ученически игри по лека атлетика – юноши VIII – Х клас във Велико Търново

2.     I място в Общински ученически игри по лека атлетика  – юноши VIII – Х клас във Велико Търново

 

                                                                                   2009 – 2010

1.     II място в Общински ученически игри по лека атлетика  – юноши VIII – Х клас във Велико Търново

 

                                                                                   2010 – 2011

1.     III място в Общински ученически игри по лека атлетика – юноши VIII – Х клас във Велико Търново

 

                                                                                                        2011 – 2012

2.     II място в Общински ученически игри по лека атлетика – юноши VIII – Х клас във Велико Търново

 

                                                                                   2012 – 2013

1.     II място в Общински ученически игри по лека атлетика  – девойки VIII – Х клас във Велико Търново

 

 

Х. БЪДЕЩИ ПЛАНОВЕ:

  Формално, неформално и самостоятелно учене с цел повишаване на професионалната пригодност, мобилност и социална интеграция:

1. Посещаване на курсове и обучения в областта на педагогиката, методиката на преподаване по Физическо възпитание и спорт и други.

2. Запознаване с методична литература.

3. Усъвършенстване на уменията за планиране и подбор на подходящи, нови и интересни методи, средства и материали, подходящи за съответната тема.

4. Провокиране интереса на учениците в търсене, подбор и работа с различни източници на информация.

5. Развитие на други иновативни методи на обучение.

 

 В рамките на философията за „учене през целия живот” всеки човек, независимо от професионалната област, не трябва да спира своето саморазвитие.


 

В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.