Светла Димитрова

 

 

 

ПОРТФОЛИО

 

на Светла Иванова Димитрова

старши учител в ПГМД-гр. В.Търново

e-mail-  svibel_12@abv.bg

 

СЪДЪРЖАНИЕ

1.

Документи за образователно-квалификационна степен

1980г.- Висш педагогически институт-гр. Шумен

Специалност  „Българска филология”;

1992г.- ВТУ „Св.СВ.Кирил и Методий”

Специалност „Олигофренопедагогика”

 

ІІ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.

 

Документи / сертификати за ПКС и допълнителна квалификация и повишаване на квалификацията

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Умения и

компетентности

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1992г.ЦИУУРК- София

ІІ-ра ПКС

2008г. Тракийски университет- гр. Стара Загора

І-ва ПКС

2005г. Национален педагогически център- „Текуща

квалификация по български език и литература”

2007г. Регионален педагогически център- „ИКТ в обучението по БЕЛ”

2009г. ДИПКУ- Варна „Превенция на агресията”

2010г. НПЦ „Модернизъм и постмодернизъм”

2010г. Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси; Проект „Разработване на система за оценка на качеството на средното образование”- Оценители на тестови задачи със свободен отговор на ДЗИ по БЕЛ

2010г. Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси; Проект „Разработване на система за оценка на качеството на средното образование”- Оценители на тестови задачи със свободен отговоб по БЕЛслед 7 кл.-външно оценяване

2010г. ДИПКУ Варна- „Разработване на дидактически задачи с WORD за обучението по различни дисциплини”

2011г. Професионално-педагогически умения в интерактивното училище

2012г. ДИПКУ Ст.Загора- «Разработване на професионално портфолио»

 

1.Лични умения и компетентности:

 Майчин език: български

Други езици:

- Руски език:

Ниво на четене: отлично;

Ниво на писане: отлично;

Ниво на разговор: добро.

- Френски език:

Ниво на четене: основно;

Ниво на писане: основно;

Ниво на разговор: основно.

 

2.Социални умения и компетентности:

Добри комуникативни умения и бързо адаптиране, позитивно мислене, добра работа в екип, лоялност, креативност, отговорност, коректност, организираност, сътрудничество с учители, коректни взаимоотношения с учителския колектив, добри контакти с ученици и родители, уважение и стимулиране на уникалността и индивидуалността на всеки ученик.

3.Организационни умения и компетентности:

Председател на Квалификационната комисия в ПГМД;

Секретар на ПС;

Член на зрелостната комисия;

Член на комисията по самооценяване в ПГМД;

Участие в работни групи с определена насоченост. 

 4.Технически умения и компетентности:

Съвременни професионални умения, свързани с модерните технологии и практики;

Работа с компютър: OC Windows;

Работа с приложен софтуер: WordPowerPointExcelInternetAdminPro

5.Участие в проекти „Празници и традиции”;

„Знание, професионализъм, творчество”- издаване на училищен вестник „Миш-маш”;

2012-2013г. „Успех”-клуб „Творци на словото”;

 

ІV.

Публикации

2008г.-Тракийски университет, ІХ национален педагогически форум-„Международни и национални образователни политики и практики” :

-”Елин Пелин- традиция и съвременност. Актуални аспекти на обучението в ХІкл.”;

-„Индивидуализацията  и типизацията в разказа „Задушница”-път за проникване в художественото своеобразие на Елин Пелин”

V.

 

 

 

 

VІ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Награди

 

 

 

 

Методи на преподаване

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2009г. Пловдив, по проект „Училището-желана територия” за разработка и презентация на тема:

„Училищният празник като форма на творческа изява и развитие на ученическите таланти”

Живеем във време бързо променящо се и  динамично, време на високите технологии и занижените морални стойности. Но в каквото и училище да работим, каквито и цели да си поставяме, в крайна сметка стигаме до идеята на Жак Делор за Четирите стълба на образованието :  Да се учим да учим и да знаем; Да се учим да действаме и да можем; Да се учим да живеем с другите и различните; Да се учим да бъдем, да сме ние. В центъра на учебновъзпитателния процес поставям ученика с неговата познавателна, емоционална и творческа дейност: да анализира, интерпретира, да твори, да бъде самоуверен, да се учи от грешките си, да изгражда себе си като личност- социално активна и морална. Използвам подходящи образователни техники и различни методи за преподаване в зависимост от методичната единица, учебните планове и програми.. Усъвършенствам уменията си на учител за планиране и подбор на подходящи нови и интерактивни методи и материали,   а също и собствени и други презентации по дадени теми или част от теми, видеоклипчета, филми, тестове,  електронни учебници и пр. дават оптимален резултат в конкретна учебна ситуация, реализират вътрешнопредметни и междупредметни връзки и са проверена и работеща  образователна стратегия за повишаване мотивацията на учениците за учене и стимулиране на личностното им развитие. Провокирам интереса на учениците в търсене, подбор и работа с различни източници в Интернет за използване на информация приЗП и ЗИП. Обогатявам учебния процес с интересни факти и занимателни елементи. Формирам у учениците разбирането за ученето като съзнателно усилие, изискващо организираност, самодисциплина, самостоятелност, отговорност. Като форма на обратна връзка използвам тематични тестове,  създаване на презентации, изработване на проекти. Насочвам вниманието си преди всичко към това какво и как са усвоили учениците и в каква степен ще са подготвени за ДЗИ по БЕЛ.. Поощрявам и учениците, които работят бавно и несигурно, като работя индивидуално с тях-в час и в часовете за консултации. Поставям ясни критерии за оценяване на писмените работи и тестове. Ценя свободата на мислене и поощрявам идеите на учениците и участието им в състезания, олимпиади, училищни тържества.

 

VІІ.

Бъдещи планове

Формално, неформално и самостоятелно учене с цел повишаване на професионалната пригодност, мобилност и социална интеграция:

1. Посещаване на курсове и обучения в областта на педагогиката, методиката на преподаване поБЕЛ и други.

2. Запознаване с методична литература.

3. Усъвършенстване на уменията за планиране и подбор на подходящи, нови и интересни методи, средства и материали, приложими за съответната тема.

4. Провокиране интереса на учениците в търсене, подбор и работа с различни източници на информация.

5. Насочване вниманието на учениците върху използването на информационните технологии – подбор на информация, презентации, тестове.

6. Развитие на други иновативни методи на обучение.

В рамките на философията за „учене през целия живот” всеки човек, независимо от професионалната област, не трябва да спира своето саморазвитие.  

 

 

 

 

В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.